برای اینکه در 30 روز ماه مبارک رمضان غذاهای متنوعی را امتحان کنید، ما یک برنامه کامل غذایی برای افطار شما در نظر گرفته ایم. این دستور شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر برای هر روز است.

مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 

برترین ها: برای اینکه در 30 روز ماه مبارک رمضان غذاهای متنوعی را امتحان کنید، ما یک برنامه کامل غذایی برای افطار شما در نظر گرفته ایم. این دستور شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر برای هر روز است. در هر روز هم دو نکته تغذیه‌ای را برایتان می نویسیم تا از تغذیه سالم، متنوع و خوشمزه در طول این ماه لذت ببرید.

نکته تغذیه‌ای 1

جو چربی اشباع، كلسترول و سدیم بسیار كمی دارد. همچنین منبع خوبی برای فیبر غذایی و تیامین به شمار می رود. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان یك ماده غذایی مفید، قابل توجه است.
فیبر موجود در جو از نوع فیبر محلول است كه باعث كاهش كلسترول خون می شود. بنابراین مصرف آن برای افراد دارای كلسترول بالا توصیه می شود.

نکته تغذیه‌ای 2

برای خوب پخته شدن و خوش رنگ بودن آش، حبوبات را یك روز قبل از پختن خیس كنید. سبزی های دیرپز را 15 دقیقه قبل از سبزی های زودپز به آش اضافه كنید. سعی كنید پس از اضافه كردن برنج، آش را مرتب هم بزنید تا آش ته نگیرد و شعله كاملا ملایم باشد.

پیش غذا

آش جو

•    تعداد: 4 نفر

•    زمان تهیه: 30 دقیقه

•    خوراک: ایرانی

مواد لازم

•    نیم كیلوگرم گوشت ماهیچه سردست

•    2.5 پیمانه جو پوست کنده

•    4 عدد پیاز متوسط

•    نیم كیلوگرم تره- اسفناج- جعفری و گشنیز خرد شده

•    3 فنجان كشك غلیظ

•    سیر داغ و نعناع داغ

•    نمك و فلفل

مطلب مرتبط:
افطاری با برترین‌ها؛ روز سیزدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز دوازدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز یازدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز دهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز نهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز هشتم
افطاری با برترین‌ها؛ روز چهارم
افطاری با برترین‌ها؛ روز سوم

افطاری با برترین‌ها – روز چهاردهم

طرز تهیه

1.    جو را از چند ساعت قبل بشوید و خیس كنید. سپس با گوشت و پیاز (درسته) با شعله ملایم بپزید. پیاز را از صافی سیمی رد کنید و با سبزی خرد كرده، به آش اضافه كنید. سپس كشك را به آش اضافه کنید و بگذارید كشك در آش كاملا جوشیده شود و جا بیفتد.

2.    آش را در ظرف بکشید و روی آن را با كمی كشك غلیظ، سیر داغ و نعناع داغ تزئین و سرو كنید.


غذای اصلی

کتلت مرغ و هویج

•    تعداد: 4 نفر

•    زمان تهیه: 30 دقیقه

•    زمان تهیه: 30 دقیقه

مواد لازم

•    400 گرم گوشت مرغ

•    2/3 پیمانه لپه

•    1 عدد تخم‌مرغ

•    نصف پیمانه هویج رنده شده

•    یک پیمانه گشنیز تازه

•    4 عدد گوجه فرنگی متوسط

•    1 عدد پیاز متوسط

•    نمك، فلفل سیاه و زردچوبه

•    5 قاشق مرباخوری روغن مخصوص سرخ کردنی

افطاری با برترین‌ها – روز چهاردهم

طرز تهیه

1.    ابتدا گوشت مرغ‌ را چرخ كنید. لپه پخته شده را نیز چرخ کنید.

2.    لپه را با پیاز، هویج رنده‌شده، تخم‌مرغ، گشنیز خرد‌شده و ادویه‌ها با هم مخلوط کنید و ورز دهید.

3.    در تابه‌ای كه از قبل روغن مخصوص سرخ كردنی در آن ریخته‌اید و داغ شده است، کتلت ها را سرخ كنید.

4.    گوجه‌فرنگی‌های رنده‌شده را با كمی نمك و فلفل مزه‌دار كنید و روی كتلت‌های سرخ شده بریزید.

5.    آنها را چند دقیقه‌ای روی حرارت ملایم بگذارید تا گوجه فرنگی ها هم بپزند. سپس آنها را گرم سرو کنید.


دسر

بستنی نعنایی سه‌طبقه

•    تعداد: 10 نفر

•    زمان تهیه: 30 دقیقه

•    زمان سرد شدن: 1 ساعت

•    زمان انجماد: 8 ساعت

مواد لازم

•    1/3 پیمانه

•    ¼ پیمانه شکر

•    1.5 پیمانه ویفر شکلاتی خرد شده

•    یک لیتر بستنی شکلاتی

•    یک پیمانه آب‌نبات نعنایی

•    یک پیمانه کیک شکلاتی-نعنایی خرد شده

افطاری با برترین‌ها – روز چهاردهم

طرز تهیه

1.    در یک کاسه متوسط، کره آب شده و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. ویفرهای شکلاتی خرد شده را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را کف قالب دلخواه بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

2.    در کاسه مقاوم در برابر سرما، بستنی را با قاشق چوبی هم بزنید تا نرم شود. نصف پیمانه آب‌نبات نعنایی و نصف پیمانه کیک نعنا-شکلاتی خرد شده رابه آن اضافه کنید. سپس آنها را داخل قالب بریزید و به مدت 1 ساعت یا بیشتر در فریزر قرار دهید.

3.    روی آن را با شکلات و  کیک نعنایی تزئین کنید. روی کیک را با پلاستیک بپوشانید و به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شود.

4.    برای سرو، دسر را از فریزر خارج کنید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه در دمای اتاق بماند. سپس آن را سرو کنید.
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه